Mi viaje a españa

1 december 2021 - Benidorm, Spanje

Zoals jullie weten ga ik naar Spanje om de Spaanse taal beter te leren kennen. Maar ook zal ik mij meer verdiepen in de cultuur en de mensen hier. De komende 3 weken neem ik jullie mee in dit avontuur.

Wat is beter dan een plekje bij het raam in het vliegtuig? Je ziet het uitzicht veranderen van een dichtbewolkt Nederland naar Spaanse gebergte.

vliegtuig 1 vliegtuig 2 vliegtuig 3

Gister (30-11) ben ik geland in Alicante. Op het vliegveld meteen een flesje water gekocht in het Spaans en ook de borden die wijzen naar de bushalte waren goed te lezen voor mij. (Laten we hierbij vergeten dat het er ook in het Engels op staat (;).

borden vliegveld

Eenmaal met de bus aangekomen in Benidorm, weet ik meteen de weg te vinden naar het hotel (ik ken vrij goed de weg hier). Zonder voorbereiding mijn reservering in het hotel proberen te voltooien in het Spaans en met het zinnetje: 'Tengo una reserva aquí.' kun je blijkbaar vrij ver komen. Binnen no time had ik mijn pasje en was mij duidelijk waar ik de volgende ochtend kon ontbijten.

Uitzicht vanuit mijn kamer:

uitzicht hotel benidorm

Voor de eerste dag en na een lange reis vond ik het goed geweest. Voor vandaag staat een ronde door Benidorm en een trip naar Alfaz del Pi gepland.

¡Hasta luego!

1. Linda Gosse:
    2 december 2021
    Fijn dat je goed bent aangekomen! ¡Pásalo muy bien!